تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۳۳ ق.ظ

در صورتی که اصطلاحاتی رو نام نبردم یا اشتباه نام بردم بگید تا اصلاح کنم. سپاس


Melee attack:

به ضربه ای گفته میشود که از نزدیک باید زده شود. این سربازان جهت خسارت وارد کردن باید به هدف خود کاملا نزدیک شوند.مثل بربر

Range attack:

به ضربه ای گفته میشود که برای زدن آن نیاز به نزدیک شدن به هدف ندارد. غالب این سربازان در توضیحات خود میزان فاصله مورد نیاز را ثبت کرده اند. مثل آرچر

Area Splash:

هر ضربه ای را شامل میشود که علاوه به زدن یک هدف میتواند به سایر اهداف نیز خسارت وارد میکند. مثل مورتال یا والکری ویزارد

Single Target:

فقط ضربه به هدف برخورد میکند. نه به سایرین.

DPS:

مخفف کلمات Damage Per Second به معنای خسارت وارده در یک ثانیه میباشد. این واحد به دلیل انجام راحت تر مقایسه بین سربازان و سایر کاراکتر ها در بازی ها استفاده میشود. مثلا زمانی میگویند DPS یک سرباز 100 است یعنی به طور متوسط در هر ثانیه صد واحد خسارت میزند و همیشه همراه کلمه Cold Down و یا DPA استفاده میشود. مثل جاینت هشت 57

DPA:

مخفف کلمات Damage Per Attack به معنای خسارت در هر ضربه میباشد و از رابطه DPS x Cold Down به دست می آید. مثل قدرت ضربه جاینت که در لول هشت 114 است.

Cold Down:

در واقع زمان استراحت بین دو اتک است و واحد آن ثانیه میباشد.(فاصله ضربه اول تا زدن ضربه دوم) مثلا جاینت دارای Cold Down  دو ثانیه ای است.

HP:

مخفف کلمات Hit Points به معنای مقدار ضربه خوردن یا سلامتی یا خون معنا می دهد. جاینت هشت داراری 1260 واحد

سرباز مهاجم Attacker Unit:

به سربازانی گفته میشود که غالبا دارای HP کمی بوده و خسارت بالایی دارند. و صرفا جهت خسارت زدن به زمین نبرد فرستاده میشوند. اکثر این سربازها الگوریتم یکسانی دارند و هنگام جستجو برای انتخاب هدف ساختمانی را انتخاب میکنند که  برای خسارت وارد کردن به آن باید مسافت کمتری را بپیمایند. 

الگوریتم آنها در صورت صدمه دیدن دوستان نزدیک خود فراخوانی میشود و به سرباز مدافع حمله میکنند, همچنین این اتفاق میتواند در هنگام پیاده روی در میدان زمین با تخریب دیوار ها روی دهد.

(مثلا اگر دو سرباز در کنار هم باشد و کینگ اولین ضربه را به یک از آنها بزند الگوریتم جستجوی هدف فعال شده و کینگ را تا لحظه مرگ به عنوان هدف انتخاب میکند)

سرباز تانک Tank:

به سربازانی گفته میشود که HP بالایی دارند و جهت خسارت خوردن به میدان نبرد فرستاده میشوند اکثر آنها ساختمانی را به عنوان هدف انتخاب میکنند که دفاعی باشد و هم  کمترین مسیر را تا رسیدن به آن بپیماید تا بتوانند دیگر سربازان را از صدمه دیدن مصون  نگه دارند. 

این سربازان در مقابل خساراتی که سایر سربازان دفاعی به دوستان دورش و حتی خود آنها میزنند بی تفاوت هستند.

چیزی که موجب تغییر هدف آنها میشود ساختمان هایی مثل تسلا میباشد که از زمین ظاهر میشوند و یا همانند سربازان هجومی هنگام پیاده روی در زمین به تخریب دیوار حساس هستند و در صورت تخریب دیوار الگوریتم انتخاب هدف خود را دوباره فراخوانی میکنند.

تاون حال Town Hall:

ساختمان اصلی بازی که با ارتقاع آن میتوان سایر ساختمان ها را نیز ارتقاع داد. با زدن این ساختمان بازیکن مهاجم یکی از سه ستاره نبرد را گرفته و پیروز میدان میشود. سطح این ساختمان برروی انتخاب حریفان در اتک های معمولی تاثیر دارد و با بالا بردن سطح تاون حال حریفان شما قوی تر خواهند شد.

ستاره سفید:

در صورتی که شما در اتک های وار ستاره ای کسب کنید که تا به حال سایر هم تیمی ها موفق به کسب این ستاره از آن حریف خاص نشده باشند به آن ستاره سفید گفته میشود که نقش کلیدی در تایین کلن پیروز  ایفا میکند.

ستاره خاکستری:

کسب این ستاره تنها در کلن وار ها و حمله به گوبلین ها معنا دارد و نشانه این است که این ستاره ارزشی در محاسبات وار ندارد ولی کسب آن نشانه پیروزی شما در نبرد است.

گوبلین ها:

شخصیت های منفور در این بازی هستند که ریشه ای عمیق در اکثر بازی های تخیلی قدیمی دارند. در این بازی گوبلین ها موجوداتی دزد و بد ذات هستند که با غارت منابع شما به زندگی ادامه میدهند و شما با کشتن آنها آنها را از بین میبرید. (و بعد خودتون جاش رو میگیرید و به دیگران حماه میکنید ;))

لوت:

منظور همان منابع است

کلن وار Clan War:

منظور رقابتی است که میان کلن ها شکل میگیرد و کلن پیروز در این نبرد پاداش بیشتر EXP دریافت کرده و اعضای آن لوت بیشتری دریافت میکنند حداقل تعداد بازی کن در یک کلن وار 10 نفر و حداکثر 50 نفر میباشد.

Attack Speed:

باعث افزایش سرعت اتک زدن میشود.(از میزان Cold Down میکاهد). در مجموع باعث میزان خسارت در ثانیه میشود ولی افزایش خسارت در هر اتک را شامل نمیشود.

Movement Speed:

باعث افزایش سرعت حرکت میشود.

بیس Base:

منظور همان نقشه بازیکن است.(نقشه چیدمان ساختمان ها و سایر اشیاع قابل مشاهده در نقشه)

K/KK:

هر K معادل 1.000 واحد میباشد و KK معادل 1.000.000 منابع میباشد.


میر پدرام خاتم نژاد پاکزاد

اصطلاحات رایج بازی Clash of Clans

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی