تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



معرفی و ساختمان بازی های تحت وب:

یک بازی مرورگر (Browser Game) بازی کامپیوتری است که با استفاده از بستر اینترنت و مرورگر های وب ایجاد شده است.  بازی های تحت وب (Web Based Games) را میتوان با استفاده از فناوری های وب استاندارد و یا مرورگرهای پلاگین اجرا نمود. برای تهیه این بازی ها از تکنولوژی صفحات وب استاندارد برای ایجاد ظاهر، و از سایر فناوری ها برای باطن بازی استفاده میشود. 

بازی های مرورگر شامل تمام ژانرهای بازی های ویدئویی است. میتواند یک نفره و یا چند نفره باشد. از قابلیت های دیگر اینگونه بازی ها میتوان به قابل حمل بودن (Portable) اشاره کرد، یعنی بازی های مرورگر را میتوان در هر دستگاهی با هر سیستم عاملی و با هر مرورگری اجرا و بازی نمود.

اغلب بازی های مرورگری، رایگان هستند و  سرویس گیرنده به هیچ نرم افزار یا مرورگر پلاگین دیگری به جز یک مرورگر صفحات وب نیاز نخواهد داشت. ممکن است اینگونه بازی ها رایگان باشند، اما برای کسب برتری هایی نسبت به دیگران و امکانات اضافی نیازمند خرید شارژ (مثل خرید جم در کلش آف کلنز) هستید.
نقشه تراوین
 همچنین بازیکنان در بازی های چند کاربره صفحات وب نیاز شدیدی به ارتباط و تعامل اجتماعی با سایر بازیکنان دارند، تا به اهداف خود در بازی دست یابند و این کار بسته به سبک بازی میتواند در مقیاس های بزرگ انجام شود. به طور مثال در بازی Travian بازیکنان برای به پایان رساندن بازی باید حداقل با بازیکنان پنج اتحاد(که هر اتحاد متشکل از 60 بازیکن میباشد)، هماهنگ شوند.

فناوری های استاندارد از قبیل HTML ,PHP ,JavaScript و CSS l میتوانند در ساخت بازی های تحت وب استفاده شوند،  اما این موفقیت به دلیل ترکیب این زبان ها و کیفیت آنها باعث ایجاد محدودیت هایی میشود. به این فناوری Dynamic HTML یا HTML پویا گفته میشود، که به بازی ها اجازه ی اجرا شدن روی Browser های استاندارد را میدهند. به علاوه تکنولوژی هایی مثل SVG و Canvas اختصاص داده شده در بازی ها، به ترتیب برای سرعت بخشیدن به Rendering Vector و گرافیک Raster ها استفاده میشود.
همچنین با استفاده از WebGL امکان استفاده از تکنولوژی های سخت افزاری 3D نیز وجود دارد که قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی واقعی تری را به وجود می آورد.

در مجموع مزیت های بازی تحت وب که این سبک بازی ها را متمایز میکند شامل:
۱ـ سرعت در پیاده سازی بازی
۲ـ هزینه ساخت پایین
۳ـ سرعت بالای بازی
۴ـ حجم پایین انتقال اطلاعات مخصوصا اگر عکس ها و تصاویر صفحات در رایانه مقصد کش شود.
۵ـ مناسب برای کشور هایی که بستر اینترنتی ضعیف دارند.
۶ـ شما نیازی به پلاگین نخواهید داشت یعتی میتوانید با در دست داشتن هر سیستمی که به آن دسترسی دارید وارد بازی شوید بدون آنکه نیاز به فایل های بازی داشته باشید.
۷ـ پرتابل بودن بازی و اجرا شدن آن در هر دستگاهی بدون توجه به سیستم عامل و امکانات سخت افزاری آن