تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۵ ب.ظ

اصطلاحات بازی کلش رویال

 

شاید بیشتر از ده ها مطلب در مورد این بازی نوشتم ولی این مطلب تجارب شخصی من هست و میدونم هیچوقت قدیمی نمیشه. اکثر ما تصور میکنیم اگر شکستی در این بازی می خوریم مشکل سطح کارت های ما، دک انتخاب شده، شانس حریف، لول بالای حریف و یا... بوده. نمیتونم این دلایل رو تو شکست رد بکنم چون تاثیر گذاره ولی میتونم چیزای کلی ای رو بگم که شما بتونید با استفاده از اونها شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشید.

مثل بازی تخته نرد که وقتی دو بازیکن حرفه ای به بالاترین حد برسند، تنها تاس تعیین کننده فرد پیروز هست. این مطلب قصد داره تنها رفتار شما رو حرفه ای کنه.

1_ خواندن دک(چیدمان کارت ها) حریف:

این که بدونید حریف چه کارت هایی داره قطعا موجب افزایش شانس شما برای شکست دادنش میشه. شما باید در طول نبرد مرتب کارت های حریف رو به خاطر بسپارید این کار باعث میشه که بعد از مدتی بتونید انتخاب های حریف رو برای حرکت بعدی بدونید و براش تله بزارید یا بهتر دفاع کنید. بازیکنان حرفه ای در اوایل بازی تمام کارت های خودشون رو بازی نمیکنند چون میخواهند شما رو سورپرایز کنند پس شما هم از همین الگوی رفتاری استفاده کنید کارت های سنگین مثل گولم یا پکا رو برای دقیقه آخر بازی نگه دارید.

من به شخصه بارها بعد از تحلیل نبرد های حریف در یک دوره و مشاهده تمامی کارت های Splash زن در یک لاین از لاین دیگر با لشگر اسکلت حمله کردم. شناسایی کارت های حریف میتونه به شما در حمله های ناگهانی با سربازان خاص (مینی پکا، بالون، لشگر اسکلت یا گوبلین، بشکه گوبلین و ...) کمک کنه.

 

2_ بررسی شرایط بعد از یک دور نبرد:

بعد از اتمام یک حلقه از کارت های استفاده شده به تاور ها دقت کنید که چه مقدار آسیب دیدید یا تخریب کردید یا میزان الکسیر خود را نگاه کنید اگر احساس میکنید تا کنون شما پیروز میدان هستید، سعی کنید حمله را دوباره تکرار کنید و حریف رو از پیش رو بردارید(در آرنای 13 و کمتر از آن). در غیر این صورت سعی کنید اتفاق زیر براتون نیافته.

اگر حریف به شما آسیب بیشتری زده، شما مدت کوتاهی زمان دارید تا (گاهی موارد) با برنامه ریزی یک حمله غافلگیر کننده از نزدیک رودخانه موجب جلوگیری از تکرار حمله حریف شوید و یا حداقل ترکیب کارت های او را تغییر دهید.

 

3_تخمین میزان الکسیر حریف

یکی از روش های ضد حمله ای و یا ارسال حمله از دو لاین مربوط میشه به میزان الکسیر حریف. برای تخمین میزان الکسیر حریف شما نیاز به چک کردن مداوم آن نیستید و یا به خاطر داشتن آن. در مواقعی از نبرد دو طرف صبر میکنند تا الکسیرشان پر شود، کافیست تا در این لحظات شمارنده ای را در حافظه خود برای مدت کوتاهی فعال کنید تا زمان مناسب (زمانی که حریف الکسیرش کم است) برای ضد حمله را تشخیص دهید. به طور مثال انداختن گالم (8 واحد الکسیر) در پشت ساختمان اصلی شما به راحتی با مینی پکا و ویزارد و اضافه شدن یک اسپل سرعت میتوانید تاور را نابود و تا تاور اول حریف پیش بروید.

سعی کنید همیشه یه میزان الکسیر هر کارت دقت کنید و میزان الکسیر حریف رو تجسم کنید. همونطور که شما کارت میندازید و از الکسیر شما کم میشه سعی کنید عادت کنید تا الکسیر حریف رو حدس بزنید. زمانی که تجسم کردیدحریف تمام الکسیر خودش رو در جناه راست خالی کرده و الکسیرش به صفر رسیده با انتخاب کارت مناسب  (با توجه به دسته کارت های حریف) از سمت چپ حمله کرده و به او آسیب برسونید. لازم نیست حتما تاور بیافته خسارت های محدود هم در ادامه میتونه باعث پیروزی شما بشه.

 

4_ شکلک های بازی:

چیزی که تعدادی از بازیکن ها ازش برای تخریب روحیه حریف استفاده میکنند. اگر اهل جنگ های روانی هستید از این امکان استفاده کنید و در غیر اینصورت اون رو تو نبرد هاتون خاموش کنید.

 

5_ شروع کننده حمله نباشید:

گاهی اوقات لول شما کمتر از حریف است، در این شرایط شروع نبرد به ضرر شماست چرا که حریف در هنگام دفاع با کمک تاون هال خود (یک سرباز اضافی) میتواند نیرو های شما را زمین گیر و بعد با اضافه کردن سربازان تحاجمی به سربازانی که برای دفاع استفاده کزده حمله ای را تدارک ببیند. این کار در زمانی که شما الکسیری ندارید میتواند موجب شکست شما شود.

در این گونه نبرد ها شروع بازی با یک ساختمان دفاعی و یا سربازخانه ها کار عاقلانه ایست. همچنین میتوانید از AntiMeta ها استفاده کیند و میزان الکسیر خود را به مرور افزایش دهید تا در یک فرصت مناسب و بعد از چندین دفاع با یک حمله ناگهانی به حریف خسارت وارد کنید.

 

6_ شروع کننده حمله باشید:

گاهی اوقات لول شما بالاتر است و یا کارت های مناسبی برای شروع یک بازی تدافعی ندارید(تاور ندارید). در این شرایط میتوانید با انداختن تک کارتی (ونه بیشتر) به سرعت و در اوایل بازی حریف را وادار به حمله کنید و یا به دلیل مشکلات بازی کلش رویال (لگ های ابتدای بازی) به حریف خسارت خوبی وارد کنید.

سعی کنید بازی تدافعی را پیشه کنید تا پیروزی منطقی ای داشته باشید.

مثل پرسپولیس که همه بازی ها رو با یک گل میبره و بعد اتوبوس پارک میکنه....   ;)

 

7_ دوبار از یک سوراخ گزیده نشوید:

اگر ویزارد و یا ویچ شما را با یک اسپل (ساعقه سه نفری، راکت و یا فایر بال) زمین گیر کردند نباید به حمله از آن نقطه استمرار داشته باشید بنا بر این بازی خود را از نزدیک جوب شروع کنید و بازی سرعتی را باتوجه به دک خودتان ادامه دهید. تنها در موارد خاص مثل پکا یا گولم میتوانید از نزدیک تاور اصلی شروع کنید و سایر سربازان را در کنار رودخانه اضافه کنید.

 

8_ تغییر لاین بازی:

زمانی که حریف خیلی قوی باشد یا اینکه بنا به دلایلی به یکی از تاور های شما خسارت بیشتری زده کشاندن بازی به لاین دیگر موجب میشود تا شرایط شما یک سان شود و فرصت جبران داشته باشید.

 

9_ جلوگیری از شکل گیری Metta Game:

شما میتونید با ایجاد وقفه در حمله و یا گمراه کردن کارت ها و یا استفاده از اسپل هایی با جلوگیری از ایجاد و یا تخریب یک Metta Game در دفاع ها پیروز میدان باشید. به طور مثال نابود کردن ویزارد در Metta Game ویزارد و پکا با اسپل توپ آتش میتونه پکا رو آسیب پذیر تر بکنه.

یا حمله از لاین دیگه میتونه مانع از این بشه که ویزارد یا پکا با هم تشکیل یک MetaGame رو در یک لاین بازی بدن.

کشاندن گالم وقتی که دو تاور باقی مونده به سمت تاور اصلی و....

 

 

 

 

اگه از مطالب بالا خوشتون اومد حتما نظر بزارید تا بازم روش های بیشتری رو آموزش بدم.

 

 

 

 

نظرات  (۲)

۲۱ آبان ۹۸ ، ۰۴:۲۴ محمدجواد حسین پور

کلن فعال هرشب وار استارت میکنیم

رک بدین رک پر کنین فعال باشین

https://link.clashroyale.com/invite/clan/en?tag=L2288RJC&token=yt7236ch&platform=cafebazaar

خیلی ممنونم از مطلبت خیلی کاربردی بود. توی کاپ ۳۰۰۰ هستم حتما از توصیه ها استفاده میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی