تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۴۰ ق.ظ

پیشنهاد شده از طرف سایت

Imperia Online یا امپراطوری آنلاین یک بازی استراتژیک است که به صورت Web Browser ارایه میشود و شما میتوانید بدون نیاز به فایل exe و تنها به کمک مرورگر ها و اینترنت به آن دسترسی داشته باشید. بازی نزدیک به 3 ماه در سرور های 4X طول میکشد  با تصرف 9 کاخ که در مرکز و چهار جهت اصلی و فرعی جغرافیایی امتیاز هایی به اتحاد ها داده میشود و در نهایت سرور به پایان میرسد. در این بازی که همواره در جریان است (مشابه بازی های تراوین و آیکاریم) شما در کنار سایر دوستان خود به بازی میپردازید البته اهدافی مثل بربر ها و آبادی های تسخیر نشده نیز وجود دارند که به جذابیت های بازی اضافه میکند.

 

این بازی توسط شرکت Imperia Online Ltd که یک شرکت بلغارستانی است ساخته شده و برای بیش از 30 زبان ترجمه شده و از سال 2005 که نسخه ابتدایی آن ایجاد شده تا کنون بیش از 20 میلیون نفر در سراسر جهان در این بازی ثبت نام نموده اند. ورژن نهایی این بازی ورژن 6 میباشد که تحت عنوان The Greatest People معرفی شده است.

به دلیل بازخورد خوب و افزایش جذابیت بازی محیط بازی بار ها تغییر کرده و برای بازیکنان کشور های مختلف از گرافیک ها و تصاویر مختلفی استفاده شده. و گاه این تغییرات در کاراکتر های بازی و داستان بازی و گاه کل بازی را تغییر داده است:


تصویر شهرهای بازی برای مناطق کویری و یا بازیکنان عرب زبان.


تصویر شهرهای بازی برای بازیکنان اروپایی و مناطق معتدل تر.


این بازی هنوز جذابیت خاص خود را دارد و در واقع میتوان آن را اصلی ترین رقیب بازی تراوین دانست. این بازی دروافع تمام خصوصیاتی که شما در بازی های تراوین و آیکاریم را دیده اید داراست و علاوه بر اینها امکاناتی دارد که شما در سایر بازی های استراتژیک ندیده اید.

زبان فارسی این بازی به حدی روان است که در نگاه اول فکر میکنید این بازی ایرانی است چرا که در نام گذاری فرماندهان و دربار و کاراکتر های دیگر بازی از کلمات و اسم های اصیل ایرانی استفاده شده و به حدی این قضیه رعایت شده که در بازی های ایرانی متاسفانه دیده نشده است و این واقعا جای تاسف و تفکر دارد.

متاسفانه این بازی هنوز در جمع بازیکنان ایرانی معروف نشده و در یک سرور با 300 نفر جمعیت بازیکن به سخنی میتوانید 40 بازیکن ایرانی پیدا کنید. در این بازی شما امپراطور خود را دارید که به همراه ملکه حکمرانی میکند هر امپراطور دارای چهار فرزند میشود و این فرزندان با اشراف زاده هایی که در میدان های نبرد و یا در جامعه شما مشهور میشوند ازدواج خواهند کرد و آنها نیز بچه دار خواهند شد و ....

هر  کدام از افرادی که در دربار قرار میگیرند حکمران و یا فرمانده نظامی خواهند شد و به شما کمک خواهند کرد. با مرگ امپراطور شما جانشینی که انتخاب کرده اید امپراطور خواهد شد و ...

بازی بسیار مهیج ساخته شده و با تعیین محدوده حمله برای شما و سایر بازیکنان مانع از فارم شدن و یا افزایش فشار بر روی شما خواهد شد. در این بازی شما محدودیت های تراوین را در ساخت نیرو در یک دهکده را نخواهید داشت و همانند بازی آیکاریم میتوانید سربازان را در سرتاسر امپراطوری ساخته و به یک شهر منتقل کنید و از آنجا حمله کنید.

با ایجاد شهر ها، تبعه ها، اردوگاه های نظامی، تجارت خانه ها و مستعمره های جدید امپراطوری خود را گسترش خواهید داد و توانایی ها و ظرفیت نگهداری ارتش را بیشتر خواهید کرد. گرفتن مالیات از راه های شهری و مردم و ... میتواند به درآمد امپراطوری شما بیافزاید. 

در این بازی چهار منبع اصلی چوب سنگ و آهن و طلا در بازی شما را ساخت و ساز ها تجهیز  نیروهای نظامی و  پیشرفت های اقتصادی و تجاری یاری میدهند. جم یا الماس بازی که توسط شرکت فروخته میشود در پایان مسابقات و آمار های روزانه نیز در دسترس خواهند بود و میزان دریافتی آنها در هر روز از طریق بازی کردن به میزانی خواهد بود که شما نیاز دارید. پس در واقع میتوان گفت اختلاف بازیکنانی که با پول بازی میکنند و سایر بازیکنان زیاد نخواهد بود.

بازی در مجموع بسیار خوب ساخته شده و شما در هر مرحله از بازی متوجه امکانات جدید بازی خواهید شد که میتواند شما را برای رسیدن به اهدافتان یاری دهد.


تنها و تنها ایراد کلی که به این بازی میتوان گرفت این است که تعداد بازیکنان آن به نسبت بازی های مشابه بسیار کم است و همچنین دارای نقشه بسیار کوچکتری است به گونه ای که در انتهای بازی محدوده ساختمان ها و مستعمره ها و مراکز نظامی شما در نقشه به 1/20 کل نقشه میرسد و شما تنها قادر به حمله کردن به 8 تا 10 بازیکن در کل سرور خواهید بود. شاید اگر 10 دوست در مدرسه و یا محل کارتان داشته باشید بتوانید با کمک هم فاتح یک سرور از ده ها سرور بازی بشوید.


توضیحات بیشتر بازی در مطالب دیگر داده خواهد شد.

نظرات  (۳)

آفرین ایشالا بمانی
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۱:۱۸ همایون نوری پناه
با سلام

مطلب بسیار مفیدی بود

با تشکر "محسن اکبرزاده"
سلام داداش عالی بود خیلی حال کردم حتما وبسایتت رو دنبال میکنم یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی