تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۳:۳۵ ق.ظ

 

بازی امپراطوری آنلاین یک بازی چند بعدی هست و به این معنی هست که بازیکنان توانایی رشد توی بازی رو از چندین روش دارند.

روشی که من انتخاب کردم و توی سرور های 4X تست کردم رو در ادامه بهتون میکم. طی این روش توی پایان روز دوم 6 امین زمین رو هم ضمیمه کردم.

قبل از هرچیزی باید شانس همراهتون باشه و جایی که بازی برای دهکده اول انتخاب میکنه باید توی جنگل و یا نزدیک دشت ها باشه.

دشت هایی که 20% تا 40% حد مجاز پاداش مزارع میدند.

دشت هایی که 20% میزان پتانسیل تجاری شما رو ارتقاء میدند.

افزایش میزان مجاز مزارع به شما این امکان رو میده تا بتونید جمعیت شهر هاتون رو با سرعت بیشتری بالا ببرید و وقتی با افزایش میزان پتانسیل تجاری همراه بشه میتونید تغییر زیادی رو توی میزان طلای دریافتی احساس کنید. در ادامه میتونید با تحقیق در زمینه های مالیاتی، اقتصادی، افزایش جمعیت  و یا با گرفتن تجارت خانه های افزایش میزان درآمد طلا به این کار شتاب بیشتری بدبد. در واقع به بعد اقتصادی توجه کنید و اون رو محور قرار بدید و وقتی به خوبی رشد کرد اون رو وارد بعد نظامی کنید.

شما با طلای زیاد میتونید آهن، سنگ و چوب رو به راحتی برای دهکده هاتون تامین کنید و ...

شاید بگید که آهن قیمتش بالاست و ... ولی میزان درآمد طلای شما چند برابر سایر منابعتون میشه و خرید گرون منابع هم براتون به صرفه است.

در ابتدای بازی باید لشکر کوچیکی داشته باشید و مدام به شهر های مستقل اطراف حمله بدبد این کار علاوه بر بدست آوردن منابع باعث میشه این شهر ها رشد کنند وهر بار قویتر بشند و شما در آینده اون ها رو تبعه خودتون بکنید و یا اگر در نزدیکی شما بود اون رو ضمیمه کرده و جمعیت های ساکن در اون رو برای خودتون کنید به طور مثال اگر شما یک شهر مستقل با سطح 4 رو ضمیمه کنید جمعیتی بالغ بر 35.000 به شما اظافه میکنه که شاید از جمعیت موجود در پایتخت شما در ابتدای بازی هم بیشتر باشه.

 

همونطور که میدونید اجرای دستورات بازی برای بازیکن ها خیلی منفعت داره و باعث میشه که جوایز زیادی رو بگیرن برای همین در دو روز اول بازی به سرعت این دستورات رو باید انجام بدید و زمان بیشتری رو فعال باشید. البته حواستون هم باید به تحقیق هایی که میزنید و ساختمون هایی که ارتقاء میدید باشه. سعی کنید ساختمون های تحقیقاتی رو به سرعت ارتقاع بدید تا هزینه تحقیقتون پایین تر بیاد. و مدام هم تحقیق هاتون رو بزارید برای معماری و تا سطح 8 پزشکی اگه همه چیز خوب پیش بره امتیاز شما در پایان هر روز دو برابر بیشتر میشه.

 

الماس های بازی رو هدر ندید و سعی کنید فقط برای باز کردن جعبه ها ازش استفاده کنید. فراموش نکنید که این صندوق ها جوایز شگفت انگیزی دارند که شامل جاسوسان، منابع، الماس بیشتر و نیرو های نظامیست. و میزان جوایز با افزایش قدرت شما چه در اقتصاد و چه نظامی رشد سعودی داره پس هرچی دیر تر ازش استفاده کنید براتون بهتر است. در رویداد های بازی حتما شرکت کنید و سعی کنید خیلی زود ماموریت هاتون رو بفهمید و در بعضی معموریت ها میزان الماس زیادی به شما داده میشه و شما بعد از دریافت این الماس ها باید در زمان محدودی  (1 الی 2 روز) باید مصرف کنید و اگر نه از بین میره.

اگر در ابتدای سرور هستید به سرعت پیشرفت کنید و سعی کنید خیلی زود شگفتی خودتون رو بسازید و در غیر اینصورت اگر در انتهای سرور هستید زمان زیادی صرف بازی نکنید  و اونقدر بازی کنید که مطمئن بشید بعد از پایان سرور بازی به شما پاداش 200،000 الماس رو برای شروع سرور بعدی میده. در غیر اینصورت، یعنی اگر از نیمه بازی وارد شده باشید تاثیر زیادی در به پایان رساندن سرور نخواهید داشت و همچنین شروع سرور جدید را هم به سختی بازی خواهید کرد یا به پایان نمیرسانید.

 

ویژگی های سربازان با هم متفاوت هست اگر در مشخصات قدرت سربازان شمشیر زن آبی تغریبا دو برابر سربازان شمشیر زن قرمز است و به نظر تغییری نمیکند سخت در اشتباه هستید چرا که سربازان دارای Event هایی در هنگام حمله هستند و این ایونت ها در اکثر موارد میتواند نتیجه نبرد را تغییر دهد.

سربازان در این بازی همانطور که نقاط قوتی در نبرد ها دارند دارای نقاط ضعفی نیز هستند سواره نظام در مقابل نیزه داران به شدت آسیب پذیر هستند همچنین نیزه داران در مقابل تیر اندازان آسیب پذیر خواهند بود و تیر اندازان نیز در مقابل شمشیر زنان با سپر و در نهایت شمشیر زنان در مقابل سواره نظام آسیب پذیر تر هستند. لذا در نبرد های (به هدف کسب منابع) نباید از نیزه داران استفاده کرد و این نیرو رو تنها برای دفاع (و آن هم دفاع در مقابل سواره نظام) باید استفاده کرد.

اگر بار اولی است که بازی میکنید از حمله مستقیم به پایتخت حریف جددا خودداری کنید چون بسته به سطح قلعه و استحکامات آن و نیروهای داخل آن شما نیاز به تعداد دژکوب بیشتری خواهید داشت و در صورت شکست شاه و یا فرمانده نظامی شما در حمله، توسط دشمن اسیر گرفته خواهد شد و بعد از یک هفته در صورت ناتوانی در آزادی آن خواهد مرد. همچنین سعی کنید به سرعت سطه قلعه خود را افزایش دهید و همیشه بالاترین سطح ممکن را داشته باشید و این کار را برای سایر ضمیمه های خود نیز انجام دهید .

 

در صورتی که تمایل به حمله داشته باشید در ابتدا حمله میدانی را انجام دهید تا نیرو های میدانی حریف نابود شوند سپس شما دو راه کلی خواهید داشت یا با غارت کردن حریف به او آسیب بزنید و یا با حمله محاصره ای مستقیم به قلعه حریف یورش ببرید.

 

 

امید وارم مطالب براتون مفید بوده باشه.

میر پدرام خاتم نژاد پاکزاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی