تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۰۸ ق.ظ

کرپ/Crap:

گندم


پانزده کرپ:

دهکده ای با 15 مزرعه تولید گندم ،یک آجر سازی، یک معدن آهن و یک هیزم شکن(در این بازی با گرفتن یک دهکده 15 گندمی و انتخاب آن به عنوان پایتخت میتوانید تولیدات آن را تا سطح 20 بالا برده و سربازان بیشماری را در آنجا نگهداری کنید)

دهکده 15 گندمی


نه گندمی/ 9 Crap:

به دهکده هایی با 9 گندم زار، ۳ معدن آهن، ۳ چوب بری و ۳ آجرپزی میگویند.

9 گندمی


نوب/Noob:

تازه وارد.


فارم:

به دهکده هایی گفته میشود که به دلیل فشار روانی حملات مهاجمین ترک شده اند و میتوان منابع آنها را به راحتی غارت نمود.


فارم مزاحم /فارم کثیف / Dirty Farm:

به فارمی گفته میشود که مهاجمین را اذیت کند به طور مثال: ساخت مخفیگاه های زیاد - ساخت دیوار - ساخت اقامتگاه - ساخت نیروی دفاعی - کاهش سطح انبار


تاپ تن/Top 10 :

به دلیل ایجاد جذابیت بیشتر در بازی صفحه ای به آمار اضافه شده که شامل ده نفر برتر در عناوین پیشرفت ،دفاع ،حمله و غارت کل سرور میباشد که با پایان یافتن هر هفته مدال هایی به این نفرات اهدا میشود و با قرار دادن این مدال ها در صفحه پروفایل خود میتوانند قدرت خود را به رخ دیگران بکشند.


شگفتی جهان/WW/Wonder World:

با نزدیک شدن به انتهای سرور چندین ساختمان برای ناتار های در زمین ظاهر میشوند که میتوانید آنها را در آمار سایت ملاحضه کنید. این دهکده ها دارای دفاع سنگینی از سربازان ناتار میباشند و برای چیف کردن آنها باید از ده ها هامر استفاده کرد بعد از تسخیر این دهکده ساختمانی تحت عنوان شگفتی جهان تا لول 100 ارتقاء پیدا میکند و با 100 شدن آن سرور تمام میشود.


پایتخت/Cap:

شما در هر اکانت تنها میتوانید یک پایتخت داشته باشید. و در آن سنگ تراشی یا قهوه خانه را بسازید چیزی که این دهکده رو از سایر دهکده ها منحصر به فرد میکند افزایش سطوح تولیدات آن تا سطح 20 میباشد.


اتک فیک/Fake:

به حملاتی گفته میشود که تنها برای ترساندن و یا گمراه کردن حریف از آن استفاده میشود.


اتک ریل/Real:

هنگامی شما با بیش از 20 سرباز به فردی حمله بدهید امکان شناسایی نوع و تعداد نیروهای مهاجم وجود ندارد از این رو برای منحرف کردن حواس دشمن و یا پخش کردن دفاع میتوانید از چندین اتک گمراه کننده و یک اتک اصلی استفاده کنید.


آبادی ها/Oases:

روی نقشه مختصات هایی وجود دارد که شما در آنجا قادر به ساخت ساختمانی نیستید و حیواناتی در آنجا زندگی میکنند شما میتوانید با داشتن عمارت قهرمان(سطح 10، سطح 15 ، سطح 20)  این آبادی ها را اشغال کنید و باعث افزایش تولیدات در دهکده خود بکنید.

قهرمان/Hero:

نیرویی است که شما از آن تنها یکی خواهید داشت و از آن برای حمله کردن به دشمن ، دفاع کردن یا تسخیر آبادی ها استفاده میشود. با افزایش تجربه قهرمان، قهرمان شما به سطح بعدی رفته و میتوانید از قابلیت های افزایش قدرت حمله یا تولید منابع استفاده کنید. هر چه نیروی بیشتری در نبرد هایی که قهرمان در آن وجود دارد کشته شود قهرمان شما بیشتر تجربه کسب کرده و به مرحله بعد میرود.

مردن قهرمان:

در صورتی که سلامتی قهرمان شما به صفر برسد قهرمان شما خواهد مرد ولی نگران نباشید شما میتوانید از ساختمان عمارت قهرمان با پرداخت کردن منابع مورد نیاز و صرف وقت قهرمان خود را زنده کنید.

سطل:

جزء وسایلی است که در ورژن های جدید تراوین اضافه شده و با دادن آن به قهرمان مرده میتوانید بدون پرداخت هزینه و انتظار برای ساخته شدن قهرمان خود را زنده کنید. توجه داشته باشید که در هر 24 ساعت تنها مجاز به استفاده از یک سطل میباشید.

انبار بزرگ:

در صورتی که شما کتیبه انبار بزرگ را داشته باشید و یا یکی از دهکده های شگفتی جهان را در اختیار داشته باشید میتوانید انبار بزرگ بسازید. داشتن چنین انباری با ظرفیت بالای انبار کردن به شما قابلیت ذخیره نیروهای زیادی را میدهد و یا هنگام خارج کردن هامر نیازی نیست تا هر نیم ساعت گندم انبار غذا را پر کنید.


مولتی هانتر/Multi Hunter:

به ناظرین بازی گفته میشود که دارای یک دهکده در مختصات (0,0) نقشه هستند و در دارای هرگونه دخل و تصرف در قوانین بازی نیرو ها دهکده ها شناختن ساعت ها و اکانت ها و سیستم های مورد استفاده و... بازیکنان میباشند.


مولتی اکانت/Multi Account:

به شخص یا اکانتی گفته میشود که صاحب آن اکانت دارای مالکیت بیش از یک اکانت در یک سرور میباشد-این کار خلاف قوانین تمامی سرور های تراوین است.


مولتی پلیر/Multi Player:

به اکانتی گفته میشود که مدیریت آن توسط چند نفر انجام میشود.


پاپ باز/ Poper:

پاپ مخفف کلمه Population به معنای جمعیت است. به کسی پاپ باز میگویند که جمعیتش را زیاد میکند. پاپ بازی به تنهایی مفید نیست ولی در بازی شما هم زمان باید دارای همر خوب و هم جمعیت مناسب باشید تا در صورت از بین رفتن هامر یا گسترش آن بتوانید منابع برای ساخت نیرو را داشته باشید.


اک/ Acc:

مخفف کلمه Account


اتک(حمله/Attack)


دف(Defence/دفاع)


مدال پیشرفت کننده ها:

این مدال رو معمولا یک بار میشه گرفت و نشانه پیشرفت سریع بازیکنان در یک هفته معین است(امتیاز مدال پیشرفت کننده ها نشان دهنده تغییر رتبه شما از ابتدای هفته تا پایان هفته همان هفته است به طور مثال اگر شما در ابتدای سرور رتبه 7500 را داشته باشید و در روز سوم به رتبه 5400 رسیده باشید امتیاز پیشرفت کننده های شما 2100 خواهد بود و اگر هفته را با رتبه 4500 تمام کرده باشید امتیاز پیشرف شما 3000 خواهد شدالبته تعدادی از بازیکنان با حذف کردن خودشان از بازی روی رتبه شما تاثیر منفی میگذارند).


کیلو K:

واحد شمارش نیرو و منابع در بازی است هر کیلو 1000 واحد است.

اصطلاحات رایج در بازی تراوین Travian پیشرفته





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی