تحلیل بازیهای آنلاین



تحلیل بازیهای آنلاین
آخرین نظرات



سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۹ ق.ظ


قبل از هرچیز باید بگم بیش از یک سال هست که بازی کلش رو یال رو بازی میکنم و کاپم رو به راحتی تا 4333 بالا کشیدم. مطالبی که میخوام بهتون بگم رو با تجربه و مطالعه در سایت ها و بازی کسب کردم و امیدوارم ازش استفاده کنید. اکانت من


طراحی دک برای بازی های Ladder, 2v2 و ... متفاوت هست. هدف این مطلب تنها بازی های تک نفره و اتک های وار و بدون هر نوع قوانین افزایشی سرعت یا الکسیر هست. در واقع تنها نوع بازی Ladder یا مبارزات تک نفره برای افزایش کاپ یا Clan War ها.

باید بگم که توی این مطلب مسائل به صورت کلی گفته میشه و انتخاب کارت ها با شماست. چرا که هر بازیکنی به تعداد کارت مشخصی علاقه داره و اون ها رو ارتقاء داده و اگر از کارت دیگه ای استفاده کنه چون لول کارت پایین هست پس موفق نخواهد بود. 

شاید بعد از خوندن این مطالب شما توی انتخاب دک های وار بهتر عمل کنید و البته تغییرات در حد دو یا سه کارت در دک شماست ولی همین تغییر جزئی میتونه شمارو پیروز کنه.

شما هشت کارت میتونید انتخاب کنید. ترجیه بازیکن ها داشتن کارت های زیر در هر نبرد هست:

1 کارت Mini Tank (الکسیر بین 2 تا 4)

1 کارت Tank(الکسیر بالای 7)       

1 کارت دفاعی (Range الکسیر 1 تا 3)  

1 اسپل (2 تا 4)

2 کارت تهاجمی اسپلش دار (3 تا 5)

1 ساختمان دفاعی (3 تا 5)

1 کارت بازی ساز

کارت های مینی تانک:

در بازی های Ladder شما باید هم توانایی حملات با کارت های با الکسیر پایین رو داشته باشید و هم در هنگام دفاع بتوانید با کمک تاورها و سرباز های Range کارت های حریف رو زمین گیر کنید. داشتن کارت مینی تانک مثل کارت های Knight, Mini P.E.K.K.A, Valkyrie, Miner و ... برای شما الزامی است.


کارت های تانک:

اکثر بازیکن های حرفه ای یک کارت با میزان الکسیر بالای 6 انتخاب میکنند تا در یک دقیق انتهایی بازی که میزان دریافت الکسیر دو برابر است مورد استفاده قرار دهند. این کارت الذامی است بهترین کارت ها برای این مورد P.E.K.K.A, Mega Knight, Sparky, Golem, Lava Hound و Giant Skeleton هستن.


کارت های پرتابی (Spell):

این نوع کارت ها به شما توانایی خنثی کردن حملات و یا دفاع حریف رو میده. Meta-Game های زیادی وجود داره که میتونه با و جود یک اسپل انجام بشه:

 بارها توی دفاع دیدید که ویزارد پشت یه سرباز تانک مثل پکا میاد تو این حالت Fierball میتونه گزینه مناسبی باشه.

زمانی که کارت های Range مثل Wizard, Witch, Hunter, Bomber و ... نزدیک تاور قرار دارند شما میتوانید با پرتاب Fireball هم خسارت به تاور زده و هم کارت های حریف رو از کار بندازید.

 استفاده از این اسپل ها در حمله برای خالی کردن مسیر P.E.K.K.A. یا Prince و یا Hog Rider و یا Infrno Dragon. 

استفاده از اسپل Tornado برای فعال کردن دفاع تاور اصلی در هنگامی که یکی از تاور ها در حال ضربه خودن از یک مهاجم هست و ....

اما دلیل اصلی در انتهای بازی هست زمانی که شما نیاز دارید 200 واحد خسارت به تاور بزنید تا بازی رو تموم کنید ولی به دلیل دفاع سخت حریف یا میبازید نمیشید یا مساوی میکنید..


کارت های تهاجمی:

منظور از این کارت ها کارت هایی هست که میزان خسارت بالا و میزان HP کمتری را دارند. ترجیها کارت هایی که برای این منظور استفاده میکنید باید توانایی در زدن ضربات Splash را داشته باشند. چون شما در هنگام دفاع از این کارت ها پشت سر Mini Tank ها استفاده میکنید و در زمان حمله کارت هایی مثل دسته اسکلت ها، دسته مینیون ها و ... میتونن سربازان شما رو در لحظه ای از بین ببرند با وجود این کارت نابود میشن.
شما میتونید هر دو یا یکی از این کارت ها رو از کارت های Splash زن انتخاب کنید ولی دقت کنید که میزان الکسیر زیادی نیاز نداشته باشند.


کارت های دفاعی:
انتخاب این نوع کارت ها مقداری سخت هست. چون برای هر کارتی ضدکارتی وجود داره مثلا برای مقابله با کارت P.E.K.K.A میتونید از Tombstone  یا دسته گوبلین ها یا Inferno Tower استفاده کنید. ولی همین سرباز ها در مقابله با Wizard قدرت چندانی ندارند. 
بهترین کار این هست که هر کارتی رو با ضدش از بین ببرید پس داشتن یک کارت با تعداد سرباز زیاد (انواع کارت های گوبلین،  اسکلت ها، مینیون ها و خفاش ها) و ساختمان های دفاعی و  Mini Tank  ها میتونه دست شما رو در هنگام دفاع بیشتر باز بزاره.
فراموش نکنید که حریف در زمانی به شما حمله خواهید کرد که شما مقدار کمی الکسیر دارد پس این کارت باید حداقل الکسیر رو داشته باشه تا بتونید به سرعت ازش استفاده کنید.

کارت ساختمان های دفاعی:
وجود این کارت به نظر من الزامی هست چون باعث میشه کارت هایی مثل Hog Raider, Giant, Balloon و Golem رو از مسیر خودش منحرف کنه و شما زمان بیشتری برای دفاع داشته باشید. برای این کار کارت هایی مثل Inferno Tower, Mortal, Tesla, Tombstone و Cannon مناسب هست.
از طرفی کارت ساختمان دفاعی میتونه به عنوان مانعی باشه و جلوی اجرای حمله سریع رو از حریف بگیره.

کارت بازیساز:
این کارت میتونه Balloon, Hog Raider, Goblin Barrel, Bowler, Bandit, Mirror, Clone, Furnace و یا هر کارتی که شما باهاش راحت هستید باشه. توجه داشته باشید که این کارت رو متناسب با سایر کارت هاتون باید انتخاب کنید.

لول کارت ها:

هر لول کارت 10% از لول قبلیش قویتر هست پس باید در هنگام انتخاب کارت ها این مسئله رو هم لحاظ کنید که کارت های لول بالاتر قدرت و سلامتی بیشتری در بازی خواهند داشت.

میزان الکسیر کارت ها: میانگین الکسیر کارت های بازی های یک به یک به مدرت به عدد 4 میرسه. هرچی کارت ها الکسیر بالاتری داشته باشند شما باید دقت بیشتری در انتخاب زمان و مکان مناسب برای قرار دادن او توی بازی داشته باشید.

اگر شما دسته گوبلین های تیر انداز رو به اشتباه در زمین قرار دهید میتونید به سرعت اشتباه خودتون رو جبران کنید ولی کارت های با الکسیر بالاتر ریسک بیشتری خواهند داشت.


روحیه شما:

وقتی عصبی هستید از شرکت در وار و یا نبرد های Ladder خودداری کنید. 

خصوصیت های صبور بودن، فرصت طلبی، ذخیره کردن الکسیر در بازی، تحریک حریف به حمله و ... در هنگام نبرد از شما یک حریف سرسرخت در بازی میسازه. وقتی لشکر مینیون ها رو با یک ضربه ویزارد نابود میکنید به این فکر کنید که حریف 5 واحد الکسیر از دست داده و در موضع ضعف هست.

شما باید با برنامه بازی کنید و از تمام هوش و تجربه خودتون تو حمله ها استفاده کنید. همیشه در ابتدای بازی آغازگر حمله نباشید و سعی کنید حریفتون رو تشویق به حمله کنید برای این کار میتونید یک کارت 2 یا 3 واحد الکسیر در آغاز بازی وارد زمین کنید.

این نکته رو فراموش نکنید که اکثر بازیکنان با کاپ های 5000 همگی بازی دفاعی داند و در دقایق آخر وقت اضافه بازی رو تموم میکنند.


انواع Meta Game هایی که بلد هستید به کار بگیرید.

از شکست های خودتون درس بگیرید و در بازی های بعدی استفاده کنید هر حریفی که در مقابل شماست تکنیک خاصی داره سعی کنید این تکنیک ها رو در بازی قبل از اینکه برای بار دوم در مقابل شما استفاده بشه یاد بگیرید و خنثی کنید. 

در ترکیب شما یک کارت انتخابی برای طراحی حمله در نظر گرفته شده اگر ایده ای برای استفاده از آن ندارید آن را با یک کارت دفاعی جایگزین کنید. سعی کنید از یک نوع کارت، دو عدد انتخاب نکنید. به طور مثال Wizard و Executioner هر دو این کارت ها دارای نوع ضربه Splash هستند و 5 واحد الکسیر نیاز دارند. (یا کارت هایی مثل Hog Raider و Royal Hogs)

سعی میکنم در ادامه چنیدن Meta-Game رو معرفی کنم تا تکنیک های شما رو توی بازی ارتقاع بدم.


کارت های هوایی:

همیشه در بازی سعی کنید 3 کارت از کارت هایی که سرباز هستند هوایی زن باشند. در غیر این صورت همیشه با ذخیره یک کارت هوایی زن از حمله های بالن و لاوا جلوگیری کنید.


امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه. اگه پیشنهادی داشتید یا فکر میکنید ترکیب بهتری میدونید ما رو هم مطلع کنید.




نظرات  (۳)

سلام
کلن : stylishhome
تعداد اعضا :31
تگ کلن: PO2R2VQ#
لیدر کلن:VITAMIN K
کاپ موردنیاز:۳۶۰۰ میخوام۴۰۰۰رش کنم
سه تاچراغمونم سبزه
دوستان عزیز یاشار هستم ۳۰ سالمه
اینجا معنی لیدر بالودر خیلی فرق میکنه
یه کلن رویال بدون هاشیه داریم
تاحالاخصوصی بود ولی تصمیم گرفیم ازاین حالت دربیاریم
اول ازهمه بتل دیک تون توسط نرم افزار بررسی میشه تاایراداتش برطرف بشه
درضمن تورنومنت برگزار میشه که میتونید پسوردشو در اختیار
دوستانتونم قرار بدین اوناهم باشما شرکت کنن جایزه هم داره
شرط سنی نداریم بجاش ادب و احترام متقابل مخصوصابادوشیزه ها
و اینکه آخرهرفصل به نفرات اول دوم سومه اهدای دونیت
شارژ ۱۰۰۰۰و۵۰۰۰و۲۰۰۰تومنی داده میشه
اشتبا نکنید این جایزه فعالیت درراستای موفقیت خودتونه نه چیزدیگه
برای موفقیت وپیشرفت بازی بایدتلاش کرد
لینک دعوت روهم براتون مینویسم امدوارم قابلیت کلیک باشه
https://link.clashroyale.com/invite/friend/en?tag=28RP0P9P9&token=n3xz3zd3&platform=cafebazaar

dr_rotenbik@dr.com

WITAMINK@

۱۳ آذر ۹۷ ، ۰۶:۳۸ منوچهر سلمانی
سلام و خسته نباشی.
قبل هرچیز از مطالبی که نوشتی تشکر میکنم.
سوالم اینه چرا دو تا کارت تانک باید داشته باشم وقتی یکیش هم کافیه. مثلا جاینت که ۵ الکسیر میخواد؟
لایک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی